GSM TERMİNALLERİ
GSM TERMİNALLERİ
Analog FCT
Analog FCT

FCT Cihazı Nedir? Sorusunun en basit tanımı sabit PTT hatlardan (PSTN) GSM operatörü arandığında PSTN aramasını GMS operatörüne aktararak görüşmenin GSM den GSM yapılmasını sağlar.

FCT cihazı şirket santralinize bir dış hat gibi bağlanır ve bu hattan yapılacak olan aramaların FCT cihazın içinde bulunan GSM SIM kart ile GSM GSM görüşmesi şeklinde yapılmasını sağlar. Ücretlendirme konusunda GSM-GSM aramalar daha ekonomik olduğundan şirket çalışanlarının masalarından yapacağı GSM yönündeki aramaların daha düşük maliyetlerle yapılmasına olanak tanır. GSM gateway in çok kanallı olması durumunda daha fazla SIM kart içereceğinden GSM yönündeki aramaların mümkün olan en ucuz yöntemle yapılabilmesi sağlanabildiği gibi VPN tipi SIM kartlar kullanılması durumunda bu görüşmelerin ücretsiz olması da mümkündür.

FCT cihazının genel olarak yaptığı iş görüşmelerin GSM den GSM olmasını sağlamasının dışında piyasa da farklı marka ve modellerde bulunan FCT cihazlarının kendine has özellikleri vardır. Örneğin bazı FCT cihazları yapılan cevapsız bir aramada karşı taraf geri dönüş yaptığında aramayı yapan ofis telefonuna yönlendirmekte bazıları BRI, PRI, IP PBX ve SIP uygulamalarını desteklemektedir.

FCT cihazları şirketler için vazgeçilmez iletişim araçlarındandır. Müşterileri veya personelleri ile sürekli iletişim halinde olmak zorunda olan şirketler FCT cihazlarının sayesinde yüksek oranda iletişim giderlerinden tasarruf etmiş olurlar. Ayrıca GSM operatörleri arasındaki rekabet nedeni ile de yaptıkları çeşitli kampanya ve tarifelerle tasarruf oranının artmasına imkan veriyor. Böylelikle FCT cihazı kısa bir süre sonra kendini amorti ederek aslında firmaya bedavaya gelmiş olmaktadır.

FCT cihazı alırken dikkat edilmesi gereken önemli husus şirketinizdeki görüşme oranına göre FCT sayısını belirleyerek karşıdan yapılan aramalarda meşgule düşme riskini ortadan kaldırmaktır. Ayrıca FCT cihazı alırken ihtiyacınızın dijital bir FCT cihazımı yoksa analog FCT cihazı ihtiyacınız olduğunu belirlenmesi gerekir.

Genel Bilgiler 

BlueGate ANALOG FCT cihazı, küçük ve orta ölçekli işletmelerce tercih edilmektedir.

- Kredi kartı büyüklüğündedir.
- GSM900 ve GSM1800 ağlarını destekler.
- Markadan bağımsız olarak tüm santrallerle %100 uyumlu çalışır.
- Tek cihazda azami 1 SİM kartı takılabilmektedir.
- Kurulumu ve işletimi kolaydır, bakım gerektirmez.

Kimler için uygun?

- Küçük işletmeler
- Küçük ofis, ev-ofis, mağaza, depo, dükkan vs. 
- Her sektörden düşük kapasiteli telefon santrali olan işletmeler

Faydaları

Telefon giderlerini düşürür.

İşletme santralinden başlatılan giden aramaların ekonomik tarifeli GSM hatlarından yapılabilmesini sağlar.

Müşteri memnuniyetini arttırır.

Bireylerin, işletmeyi cep telefonlarındaki GSM hatlarını kullanarak PSTN'e göre daha ekonomik arayabilmesini sağlar.

Üstünlükleri

Kutup Tersinmesi

Çağrı sona erdiğinde cihaz, hattın akım yönünü otomatik olarak değiştirir. Telefon santrali, akım yönünün değiştiğini algılayıp FCT’nin bağlı olduğu harici portu otomatik olarak çözebilen nitelikte bir santral ise “takılı kalma” problemi yaşanmayacaktır.

CLIP / CLIR

CLIP GSM hattından işletmeyi arayanların telefon numarası, çağrı cevaplamadan önce, santralin dahili telefonun -varsa- ekranında görüntülenir. Santralde ekranlı dahili telefonlar olmasa da arayanın numarası santralin çağrı kayıtlarında (CDR) yer alacaktır.

CLIR GSM'den çıkan aramalarda, cihazdaki SİM kartının numarasının karşı tarafta gizlenmesini sağlar.

Ücretlendirme Darbesi Üretimi

GSM çağrısı kurulduğu andan itibaren, santrale 12 veya 16 kHz'lik ücretlendirme darbeleri göndermeye başlar. Kullanılan GSM hattına göre ücretlendirme darbelerinin üretilme frekansı (örneğin 6 saniyede 1 kontur gibi) yönetim programından ayarlanabilmektedir.

Çağrı Süresi Kısıtlama

GSM’e doğru aramalarda kullanılabilecek SİM kartlarının, çağrı süresine göre, işletme tarafından kısıtlanabilmesine imkan verir. Böylece örneğin, 054'le başlayan bir GSM araması asla 10 dakikayı geçemezken, 053'le başlayan bir arama için kısıtlama getirilmez.

Çağrı Yönü Kısıtlama

GSM’e doğru aramalarda kullanılabilecek SİM kartlarının, arama yönlerine göre, işletme tarafından kısıtlanabilmesine imkan verir. Böylece örneğin, 053 ile başlayan bir GSM araması asla 054'lü hat üzerinden gerçekleştirilmez.

DTMF Tuşlamaları Komutla Gönderme

FCT'ler üzerinden sabit yönde de aramalar yapılıyor olmasıyla birlikte eski nesil analog FCT'lerle ilgili yeni bir şikayet daha ortaya çıkmıştır. Birçok işletmeyi aradığımızda otomatik sesli yanıtlama sistemi tarafından yanıtlanıyoruz. Dahili numara veya bankayı aramışsak hesap numaramızı tuşlamamız gerekiyor. Eğer eski nesil bir analog FCT kullanarak sabit yönde böyle bir arama yapmışsak, masamızdaki telefondan tuşlara basmamıza rağmen, karşı taraftaki sesli yanıtlama sisteminin bizim yaptığımız tuşlamaları algılanmadığına tanık oluruz.

Telefon makinamızdan ürettiğimiz tuşlama sesleri (DTMF tonları); karşı tarafa, GSM şebesi üzerinden, konuşma sesimiz ile birlikte (in-band) gönderilmesi, karşı tarafa ulaşana kadar deforme oluşu, gecikmesi ve kısa sürmesi gibi nedenlerle sesli yanıtlama sistemlerince doğru algılanamaz.

Oysa cep telefonumuzdan aynı numarıyı arayıp tuşlama yaptığımızda sesli yanıtlama sisteminin DTMF tuşlamalarımızı algılayabildiğne tanık oluruz. Görüşme başladıktan cep telefonumuzdan yaptığımız tuşlamarda işittiğiniz DTMF seslerini üreten ve karşı tarafa gönderen telefonumuz değil çağrıyı kuran GSM şebekesidir. Cep telefonumuz bizim tuşladığımız rakamları bir komutla, çağrıyı kuran GSM şebekesine bildirir. GSM şebekesi de bu komutu alıp her iki tarafında yüksek sesle işitebileceği kalitede DTMF sesi üretir. Böylelikle karşı taraftaki sesli yanıtlama sistemi dah kaliteli bir DTMF sesi algılamış olur.

BlueGate Analog FCT cihazı, dahili telefondan yaptığımız DTMF tuşlamalarını bastırıp yok eder ve üretilmesini istediğiniz DTMF seslerini GSM şebekesine, tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi, komutla (out-band) gönderir.

Programlama

Cihazın özelliklerinin programlanması DTMF tuşlama ile gerçekleşir.

Ses Seviyesini Ayarlanabilmesi

Cihazın yönetim programı yardımıyla, GSM'den santrale doğru veya santralden GSM'e doğru ses seviyesi ayarlanabilir. Böylece daha kalitesi ses görüşmesi gerçekleşir.

 Daha fazlası için...



/content/projectimg/2018_5_28_15_24_29_245.png
VOIP FCT
VOIP FCT

Kullanıcının IP'den GSM ağına GSM ağından IP'e şeklinde tersine çok ucuza geçmesine olanak tanır. Hedef kullanıcılar IP telefonu kullanan küçük, orta ve büyük şirketler, trafik sonlandıran firmalar veya uluslararası bağlı şirketlere sahip firmalardır.

Verimli LCR özelliği sayesinde, IP ağ geçitleri (ip fct) daima GSM ağına en ucuz olan yolu seçer. STUN servisleri bu VoIP GSM ağ geçidi ile kullanılırken yönlendiricinin arkasındaki NAT ve dinamik IP adresine sahip LAN'lara bağlanabilir.

Cihazın CID özeliği ile Lan' ulaşım kontrol altına alınabilmektedir. Yetki verilen (şifre verilen) kullanıcılar Lan üzerinden cihaza ulaşarak SMS atabilmektedir.

SIP Trunk destekleyen santralinizde, size dış hat kart maliyeti oluşturmadan santral network ağına takılarak GSM hatlarınızı kullanmanızı sağlar...

1SIM, 1LAN, SMS ile GSM-VoIP bağlantısı, GSM sonlandırma ve hazırlama, SMS gönderme ve alma, Dual band, Tri Band 900 1800 1900MHz, Multi band 850 1900 1800MHz, SIP Asterisk uyumlu; SC-375C: CDMA; SC-385C: CDMA 2SIM

Ana fonksiyonlar

- VOIP (SIP) - GSM dönüştürme 
- 50 set LAN -> GSM MOBIL route ayarları 
- 50 set GSM MOBIL -> LAN route ayarları 
- Ayar için ses yanıt ve statü (mobilden arama) 
- Arama sonlandırma için (VOIP'den GSM'e) ve hazırlama (GSM'den VOIP'e) 
- Standart SIP (RFC2543, RFC3261) protokolü, diğer gateway veya PC ile iletişim yapabilmesi 
- Bütün fonksiyonların web üstünden ayarlanabilmesi.

Genel Bilgiler

BlueGate VOIP (SIP) FCT cihazı, IP tabanlı santrali olan küçük ve orta ölçekli işletmelerce tercih edilmektedir.

- GSM900 ve GSM1800 ağlarını destekler.
- Markadan bağımsız olarak SIP destekli tüm IP santrallerle %100 uyumlu çalışır.
- Tek cihazda azami 2 SİM kartı takılabilmektedir.
- Kurulumu ve işletimi kolaydır, bakım gerektirmez.

Kimler için uygun?

- Küçük ve orta ölçekli işletmeler 
- Küçük ofis, ev-ofis, mağaza, depo, dükkan vs. 
- Her sektörden IP tabanlı telefon santrali olan işletmeler

Faydaları

Telefon giderlerini düşürür.

İşletme santralinden başlatılan giden aramaların ekonomik tarifeli GSM hatlarından yapılabilmesini sağlar.

Müşteri memnuniyetini arttırır.

Bireylerin, işletmeyi cep telefonlarındaki GSM hatlarını kullanarak PSTN'e göre daha ekonomik arayabilmesini sağlar.

Üstünlükleri

VOIP - SIP Support / VOIP - SIP Desteği

GSM şebekesi ile VOIP şebekesi arasında, SIP (Session Initiation Protocol / Oturum Başlatma Protokolü) metodu kullanılarak çağrı yapılmasına imkan verir. BlueGate VOIP FCT cihazı bir SIP Client (istemci) olarak veya SIP Server (sunucu) işletmedeki mevcut IP tabanlı santrale entegre edilir. SIP Server olarak konfigüre edildiğinde azami 10 adet IP telefon kullanılabilmektedir.

FCT as SIP Server / FCT'nin SIP Sunucu Olarak Kullanılması

BlueGate VOIP FCT cihazı, yerel bilgisayar ağında bir SIP Sunucu olarak konumlandırıldığında, işletmenin VOIP şebekesindeki 12 adet IP telefon GSM ağına çıkış için cihazı kullanabilir. Cihazda azami 2 adet SİM kartı bulunabildiğinden, eşzamanlı 2 çağrı yapılabilir.

FCT as SIP Trunk / FCT'nin SIP Harici Hattı Olarak Kullanılması

İşletmedeki mevcut IP tabanlı santralin, FCT'deki GSM hatlarını dış hat olarak tanıtılmasına imkan verir.

Smart Call Back (SCB) / Akıllı Geri Arama

GSM’e doğru çağrı yapıldığında, aranılan kişi cep telefonunu yanıtlayamadıysa, cep telefonunun cevapsız çağrılar bölümünde görünen, işletmeye ait GSM numarasını geri aradığında geri arama, ilk çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Santral operatörüne düşmez.

Least Cost Routing (LCR) / Akıllı Yön Seçimi

Santralden başlatılan GSM aramasında, çevrilen numaraya göre, çağrıyı aynı şebekeye ait SİM kartından yapabilmek için, GSM hattının otomatik olarak seçilmesi özelliğidir.

Calling Line Identification Presentation (CLIP) / Numaranın Görünmesi

GSM hattından işletmeyi arayanların telefon numarası, çağrı cevaplamadan önce, santralin dahili telefonun -varsa- ekranında görüntülenir. Santralde ekranlı dahili telefonlar olmasa da arayanın numarası santralin çağrı kayıtlarında (CDR) yer alacaktır.

Calling Line Identification Restriction (CLIR) / Numaranın Görünmesini Engelleme

GSM'den çıkan aramalarda, cihazdaki SİM kartının numarasının karşı tarafta gizlenmesini sağlar.

Call Charge Pulse / Ücretlendirme Darbesi Üretimi

GSM çağrısı kurulduğu andan itibaren, santrale 12 veya 16 kHz'lik ücretlendirme darbeleri göndermeye başlar. Kullanılan GSM hattına göre ücretlendirme darbelerinin üretilme frekansı (örneğin 6 saniyede 1 kontur gibi) yönetim programından ayarlanabilmektedir.

Call Duration Restriction / Çağrı Süresi Kısıtlama

GSM’e doğru aramalarda kullanılabilecek SİM kartlarının, çağrı süresine göre, işletme tarafından kısıtlanabilmesine imkan verir. Böylece örneğin, 054'le başlayan bir GSM araması asla 10 dakikayı geçemezken, 053'le başlayan bir arama için kısıtlama getirilmez.

Called Number Restriction / Çağrı Yönü Kısıtlama

GSM’e doğru aramalarda kullanılabilecek SİM kartlarının, arama yönlerine göre, işletme tarafından kısıtlanabilmesine imkan verir. Böylece örneğin, 053 ile başlayan bir GSM araması asla 054'lü hat üzerinden gerçekleştirilmez.

Web Management - Monitoring / Web Arayüzü İle Cihaz Yönetimi - İzleme

Web tabanlı arayüzü ile cihazın IP bağlantısı, GSM hattının durumu, sinyal gücü gibi bilgiler gerçek zamanlı izlenebiliyor, konfigürasyonu ve yönlendirme ayarları yapılabiliyor.

Daha fazlası için...

/content/projectimg/2018_5_28_15_26_30_824.png
ISDN BRI FCT
ISDN BRI FCT

"Şirketinizden biri beni aramış, orası neresi ?" sorusundan siz sıkılmasanız da sekreteriniz sıkılmıştır ...

ISDN BRI GSM Gateway, ofis telefonundan cep telefonu yönünde yapılmış başarısız çağrıları hafızasında tutar ve cep telefonu geri aradığında ilk aramayı yapan ofis telefonuna çağrıyı yönlendirir. Bu sayede cep telefonundaki bilmediği numarayı geri arayan kişi gerçekten kendisini arayan kişiye ulaşır. Bu teknoloji işletmelere vakit kazandırdığı gibi telefon giderlerinde de düşüş sağlar.

Cevap vermeyen telefon numarasına SMS gönderme özelliği sayesinde müşterileriniz şirket numaranızı bilmediği için cevaplamadığı aramalarda otomatik olarak SMS gönderilir. "…….'dan XXX numara sizi aradı. Lütfen geri arayın" ya da benzeri bir mesaj oluşturulabilir.

2 hat destekleyen bu ürün dahili LCR özelliği sayesinde aynı anda 2 farklı operatörden en ucuzunu seçerek çağrıyı yönlendirebilir.

Mobility Extension* özelliği ile masa telefonunuza gelen çağrıyı cep telefonunuza ulaştırır. (Opsiyonel özellik)

Ürün CLID, GPRS/EDGE internet, SMS özelliklerini destekler.

- İncelikli LCR 
- Ücretsiz dakika sayımı 
- Otomatik CLIP yönlendirme 
- Yanıt olmadığında SMS 
- Harici Senkronizasyon seçeneği 
- İsteğe bağlı Ethernet arabirimi 
- Dünya genelinde GSM desteği

Genel Bilgiler

BlueGate BRI FCT cihazı, çağrı trafiği yoğun işletmelerce tercih edilmektedir.

- GSM900 ve GSM1800 ağlarını destekler.
- Markadan bağımsız olarak ISDN destekli tüm santrallerle %100 uyumlu çalışır.
- Tek cihazda azami 2 SİM kartı takılabilmektedir.
- Kurulumu ve işletimi kolaydır, bakım gerektirmez.

Kimler için uygun?

- İlaç ve sağlık üreticileri ve dağıtıcıları 
- Gıda ve temizlik üreticileri ve dağıtıcıları 
- Mobilya ve beyaz eşya üreticileri ve dağıtıcıları 
- Otomobil yetkili satış ve servisleri 
- Oteller, turistik tesisler 
- Seyahat şirketleri 
- Özel üniversiteler, okullar, dersaneler 
- Özel sağlık kuruluşları, hastaneler, sağlık merkezleri 
- Sinema, tiyatro, konser salonları

Faydaları

Telefon giderlerini düşürür.

İşletme santralinden başlatılan giden aramaların ekonomik tarifeli GSM hatlarından yapılabilmesini sağlar.

Müşteri memnuniyetini arttırır.

Müşterilerinizle çalışanlarınız arasındaki iletişim hızı ve kalitesi artar. Bireylerin, işletmeyi cep telefonlarındaki GSM hatlarını kullanarak, PSTN'e göre daha ekonomik arayabilmesini sağlar.

Üstünlükleri

Şebeke Değiştirmiş Aboneyi Algılama

“Şebekesini değiştirmiş (port-out) aboneyi aramanın engellenmesi” GSM operatörünün sağladığı seçimlik bir hizmettir. Hat bazında verilir. BlueGate BRI FCT’deki hatlar için bu hizmet tanımlaması yapıldığında, şebeke değiştirmiş bir abonenin aranması GSM operatörü tarafından otomatik olarak engellenir ve FCT alternatif arama yollarından biri uygular.

Eğer işletmedeki santralde her yöne arama yapmaya uygun hatlar varsa, şebeke değiştiren aboneye doğru çağrının, bu her yöne aramaya elverişli hatlardan yapılması santral tarafından sağlanır. Eğer santralde her yöne arama yapmaya uygun hatlar yoksa (veya hepsi meşgul ise) çağrı, santrale bağlı bir VoIP cihazı yardımıyla UMTH üzerinden yapılabilir.

Akıllı Geri Arama

GSM’e doğru çağrı yapıldığında, aranılan kişi cep telefonunu yanıtlayamadıysa, cep telefonunun cevapsız çağrılar bölümünde görünen, işletmeye ait GSM numarasını geri aradığında geri arama, ilk çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Santral operatörüne düşmez.

Dengeli SİM Seçimi

GSM'den çıkması istenenen çağrı yönleri PBX'te tanımlanır. Ancak santralere hangi SİM kartını seçmesi gerektiği tanımlanamaktadır. Bu durumda santral, çıkan çağrıları döngüsel olarak BRI FCT'lere sırayla gönderilir. BRI FCT her çağrı için farklı SİM kartı kullanır. Böylece ay sonunda GSM operatöründen gelen faturalarda bedeller, SİM kartlarına dengeli olarak dağıtılmış olur.

CLIP / CLIR

CLIP Birçok işletmede (örneğin bankaların çağrı merkezlerinde) arayanın işletmeden hizmet alabilmesi için, kimlik bilgilerinin doğrulanması amacıyla, cep telefonu numarasının telefonu yanıtlayan operatörün ekranın görünmesi veya bilgi sistemlerindeki çağrı kayıtlarına girmesi geremektedir. BlueGate FCT‘i, arayanın numarasını santrale iletibilir yani CLIP özelliklidir. Gelen çağrıda; işletmenizi arayanın numarası, dahili telefonlarda görünür.

CLIR Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, BlueGate FCT, SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı, isterse, numarayı gizleyebilir.

Ücretlendirme Bilgisi Üretimi

Görüşmeleri ücretlendiren işletmelerde (otel, yurt, misafirhane, kamu kurumu vb.), dahili abonenin başlattığı aramanın %100 doğru ücretlenebilmesi için, çağrı kurulduğu andan itibaren santrale AOC (Advice Of Charge) bilgilerini gönderir. Aranan taraf henüz çalıyorken, çağrı kurulmamışken, ücretlendirme başlamaz. Görüşme, aranan taraf çalmaya başladıktan sonra değil, çağrının kurulup görüşmenin başlamasından itibaren faturalanır. Müşterilerinin (veya çalışanlarının) telefon görüşmelerini ücretlendiren işletmelerde doğru faturalandırma için kaçınılmazdır.

Otomatik Yön Seçimi

Santralden başlatılan GSM aramasında, çevrilen numaraya göre, çağrıyı aynı şebekeye ait SİM kartından yapabilmek için, GSM hattının otomatik olarak seçilmesi özelliğidir. Her dış aramada, FCT’deki hangi SİM kartı daha ucuza görüştüyorsa onu otomatik seçer.

Çağrı Yönü Kısıtlama

GSM’e doğru aramalarda kullanılabilecek GSM hatlarının, arama yönlerine göre, işletme tarafından kısıtlanabilmesine imkan verir. Böylece örneğin, 053 ile başlayan bir GSM araması asla 054'lü hat üzerinden gerçekleştirilmez.

Doğrudan Erişim

Cihazdaki GSM hatlarına karşılık, santralle arasındaki ISDN-BRI bağlantısındaki bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların, hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir.

Santrale Dışarıdan Erişim

Ofis dışındayken işletme personelinin cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, santral üzerinden dışarı doğru yada dahili arama yapabilmelerine imkanı tanır.

Yönetim ve İzleme

Windows tabanlı bir program ile cihazın santral bağlantısı, GSM hatlarının durumu, eşzamanlı kaç çağrı yapıldığı gibi bilgiler gerçek zamanlı izlenebiliyor. Ayrıca cihazın tüm konfigürasyonu ve yönlendirme ayarları da aynı programdan cihaz başında (RS232'den) yapılabiliyor. RS232 bağlantısı ile PC’den grafik tabanlı programla yönetilir. GSM sinyal kalitesini PC'den izleyebilme imkanı vardır. Konfigürasyon dosyasını bilgisayara saklama ve bilgisayardan cihaza yükleme imkanı vardır.

SEÇİMLİK >> Kısa Mesaj Sunucusu

Cihaz üzerindeki COM portundan yararlanarak, ağ kullanıcılarının bilgisayar üzerinden SMS alıp gönderebilmesi sağlanır. Her hangi bir elektronik mesaj programında (Outlook gibi) mesaj gönderirken TO (KİME) bölümüne e-posta adresi yazmak yerine cep telefonu numarası girildiğinde, mesajın içeriğindeki (BODY) ilk 160 karakteri cihaz üzerindeki SİM kartından kısa mesaj olarak gönderilecektir. İşletmenin toplu duyuru yapmak için pazarlama kampanyalarında kullanılabilir. Kısa mesaj gönderimi ile telefon giderleri azalacaktır.

SEÇİMLİK >> Tarife Denetçisi

BlueGate BRI FCT cihazı, giden çağrıları çevirilen numaraya göre analiz eder. Bu analiz neticesine göre hangi SİM kartını kullanması gerektiğini belirler. Bunu yaparken hangi SİM kartının hangi tarifeye ait olduğunu, bir ay içerisinde ne kadar süre görüşme yapıldığını ve yapılması gerektiğini sorgular. Bu kriterlere göre kullanacağı SİM kartını seçer. Böylece tüm paket ziyanı veya aşımı olmaz, ay sonunda faturalar dengeli gelir.

SEÇİMLİK >> Global Dahili Abone

Bu özellik sayesinde işletmedeki masa üstü telefonlara gelen çağrıların paralel olarak mobil telefonlarda da çalması sağlanır. Kullanıcı ofis dışında olduğu zamanlarda bile masa telefonuna gelen çağrıları mobil telefonundan yanıtlayabilir, çağrıyı bekletebilir veya başka bir mobil yada sabit telefona aktarabilir.

Çalışanlarının çoğu gezgin olduğu için kendi kampüs alanında kapsama alanı oluşturmak mecburiyetindeki işletmeler (üniversite, fabrika, hastane vs.) pahalı DECT yatırımı yapmak yerine, BlueGate BRI FCT ile GSM kapsamından yararlanabilir.

Böylece işletmenin DECT sistemi için yatırımı geri kazanma süresini beklemesine gerek kalmaz ve kullanıcılar hem mobil dahili (DECT) hem de kişisel cep telefonlarını taşımak zorunda kalmaz. Çalışanlar kendi kişisel mobil telefonlarını bildirmeden ofislerine gelen çağrıları telefonlarından yanıtlarlar. Genellikle FCT ile personelin arasındaki GSM aramaları için MVPN hatları kullanılır. Bu özellik sayesinde telefon giderleri düşer, erişilebilirlik kolaylaşır, verim artar.

Daha fazlası için...

/content/projectimg/2018_5_28_15_39_43_58.png
ISDN PRI FCT
ISDN PRI FCT

Hot Swap (sistem çalışırken kart söküp SIM kart değiştirip kartı yerine takabilme)

Her modüle maksimum 4 (8) SIM kart bir sisteme 128 (256) SIM kart

Opsiyonel VoIP kartıyla hem GSM hem de VoIP her yönde ucuza görüştürme

SMS No answer özelliğiyle aynı numarayı tekrar aramaya son!

850/900/1800/1900 MHz quadband

Sistem aynı anda 30 Kanal GSM görüşmesini destekler. SİM kartlar farklı GSM şebekelerinden olabilir. Zaman tablosu tarife yönetimi ya da bedava dakika yönetimi amacıyla modül başına takılmış 4 adet sim karttan dilenen sim kart otomatik olarak istenen koşullarda otomatik olarak aktif hale gelir.

Bilgisayardan IP ağ bağlantısı, seri bağlantı ya da harici modem ile yönetilir. Grafik tabanlı programı sayesinde kurulumu ve bakımı kolayca gerçekleşebilmektedir.

Bedava dakikası biten sim kartı durdurup diğer sim kartı otomatik olarak kullanabilmesi özelliği sayesinde sürekli tam kapasite kullanım avantajı sunar. (Modül başına tek sim kart destekleyen sistemlerde bedava dakika bittiğinde modül tamamen devre dışı kalacaktır.)

Modül başına 8 sim kart destekleyen versiyon opsiyonel olarak sunulmaktadır.

Genel Bilgiler 

BlueGate Compact PRI FCT cihazı, çağrı trafiği yoğun işletmelerce tercih edilmektedir.

- GSM900 ve GSM1800 ağlarını destekler.
- Markadan bağımsız olarak ISDN destekli tüm santrallerle %100 uyumlu çalışır.
- Tek cihazda asgari 4 azami 64 SİM kartı takılabilen modüler bir yapıya sahiptir.
- Kurulumu ve işletimi kolaydır, bakım gerektirmez.
- Telefon giderlerini düşürmeye yönelik gelişmiş LCR (Least Cost Routing) algoritmalarına sahiptir.

Kimler için uygun?

- Finans Kuruluşları (banka, borsa, sigorta) 
- Uluslararası İşletmeler, Markalar 
- Çağrı Merkezleri 
- Basın/Medya 
- Kamusal Hizmet/Belediye/Hastane/Üniversite/Dersane 
- Turizm/Seyahat 
- Pazarlama 
- Perakendecilik/Mağazacılık 
- Çok Lokasyonlu Dağıtık Organizasyonlar (kooperatif, bayi, acenta vs.)

Faydaları

- İşletmenin telefon giderlerini düşürür. İşletme santralinden başlatılan giden aramaların ekonomik tarifeli GSM hatlarından yapılabilmesini sağlar.
- Veriminiz artar. Müşterilerinizle çalışanlarınız arasındaki iletişim hızı ve kalitesi artar.
- Müşteri memnuniyeti sağlar. Bireylerin, işletmeyi cep telefonlarındaki GSM hatlarını kullanarak, PSTN'e göre daha ekonomik arayabilmesini sağlar.

Sıkça Sorulan Sorular 

Santralimiz BlueGate Dijital FCT kullanmaya elverişli mi? Nasıl anlarız?

Mevcut telefon santraliniz ISDN teknolojisini destekliyorsa dijital FCT kullanabilirsiniz. Ancak santraliniz ISDN teknolojisini desteklese de üzerinde boş ISDN portu olmayabilir. Öncelikle santralinizde boş ISDN portunun olup olmadığı kontrol edilmelidir. Eğer yoksa bu ISDN portlarını santralinize eklemelisiniz.

a) BlueGate marka ISDN-BRI model dijital FCT için: Eğer 2 hatlı BlueGate ISDN-BRI FCT isterseniz, santralin üzerinde mutlaka ihtiyaç duyduğunuz FCT sayısı kadar boş ISDN-BRI portu olmalıdır. Örneğin; eşzamanlı 6 çağrı için ISDN-BRI’lı cihazlardan 3 adet gereklidir. Bu durumda santralde en az 3 adet boş ISDN-BRI portu olmalıdır. Örneğin; eşzamanlı 8 çağrı için ISDN-BRI’lı cihazlardan 4 adet gereklidir. Bu durumda santralde en az 4 adet boş ISDN-BRI portu olmalıdır.

b) BlueGate marka Compact PRI model dijital FCT için: Eğer ISDN-PRI'lı BlueGate marka Compact PRI FCT isterseniz, santralin üzerinde mutlaka ihtiyaç duyduğunuz FCT sayısı kadar boş ISDN-PRI portu olmalıdır. Örneğin; eşzamanlı 12 çağrı için ISDN-PRI’lı cihazlardan 1 adet gereklidir. Bu durumda santralde en az 1 adet boş ISDN-PRI portu olmalıdır. Örneğin; eşzamanlı 24 çağrı için ISDN-PRI’lı cihazlardan 1 adet gereklidir. Bu durumda da santralde en az 1 adet boş ISDN-PRI portu olmalıdır.

Zaten Türk Telekom’la ISDN-PRI bağlantınız varsa ilave yatırım yapmaksızın BlueGate Compact PRI FCT’yi kullanabilirsiniz.

Teklif aşamasında ücretsiz keşif Telista’nın ücretsiz keşif hizmetinden yararlanarak, mevcut santralinizin dijital FCT’ye geçiş için gerekli şartları sağlayıp sağlamadığından emin olabilirsiniz.

Santralimize yatırım yapmadan BlueGate Dijital FCT’ye geçiş mümkün mü?

Mevcut santralinizde boş ISDN-PRI portu yok ancak müşterinin Türk Telekom’la arasındaki mevcut ISDN-PRI bağlantısı varsa, evet kullanabilir. BlueGate Compact PRI FCT, santral ile Türk Telekom arasındaki ISDN-PRI bağlantının arasına yerleştirilir. Böylece PSTN’den gelen çağrılar yine eskiden olduğu gibi santralde sonlanırken, giden çağrılardan müşterinin istediği yönlerdekiler (örneğin 053’le başlayanlar) Turkcell hatları üzerinden çıkacaktır.

Dış aramalarda numaramız karşı tarafta nasıl görünüyor?

GSM numarasının görünmesini istemezseniz, cihazdaki CLIR’i seçeneğini etkinleştirebilir. Eğer, GSM numarasının görünmesini isterseniz, aranılan kişide görünen numara, çağrı esnasında kullanılan SİM kartının numarası olacaktır.

Aranılan kişilerde FCT’deki SİM kartının 05x’li numarasının yerine sabit numarasının görünmesi – BTK GSM operatörlerine izin verdiğinden, gösterilemez. Ancak GSM operatörünüzün GSM CALL CENTER servisinden yararlanarak varsa işletmenize ait 444’lü numarasını veya GSM operatörünüzün işletmenize tahsis edeceği ortak bir numarayı gösterebilir.

Taşınmış numara arandığında ne olacak?

Cihazdaki SİM kartlarından “dönüşmüş aboneyi aranmasının engellenmesi” özelliğini, GSM operatörünüzde tanımlatmak gerekir. BlueGate dijital FCT, dönüşmüş numarayı SİM kartından arayamadığında çağrıyı santrale iade eder. Böylece santral bu çağrıyı alternatif bir yoldan otomatik olarak yapacaktır.

BlueGate FCT, GSM sinyal seviyesinin az olduğu yerlerde de çalışır mı?

Hayır, tüm FCT’ler (analog veya dijital) -tıpkı cep telefonlarındaki gibi- GSM sinyallerinin yeterli olduğu hallerde kaliteli görüşme imkanı sağlarlar. Bu yüzden kurulum öncesinde sinyal seviyesinin yeterli olup olmadığı kontrol edilmelidir. Her aramada ses kalitesinde bozulmalar oluyorsa cihazın bulunduğu yerde sinyal seviyesi yetersiz olabilir.

Teklif aşamasında ücretsiz keşif Telista’nın ücretsiz keşif hizmetinden yararlanarak, FCT'nin binanız içerisinde kurulmasını istediğiniz noktalarında GSM sinyal seviyesinin ölçümünü yaptırabilirsiniz.

Dijital FCT’nin antenlerini birleştirip tek anten indirmek mümkün müdür?

Standart olarak sunulan üründe her SİM kartı için bir adet 2 metre kablolu ve bina içinde kullanıma elverişli GSM anteni verilir. Seçimlik (opsiyonel) olarak sunulan anten birleştirici kullanarak anten sayısını azaltmak mümkündür. Anten birleştirici, 4 hat için 1 anten gerektirecektir. Böylece örneğin 28 hat için sadece 7 adet anten kullanabilirsiniz.

UYARI Anten birleştiriciler GSM sinyal seviyesinde kayba neden olmaktadır. Bu yüzden montaj öncesinde mutlaka yerinde keşif yapılarak olası ses kalitesi problemlerinin önüne geçilmelidir.

Üstünlükleri

Şebeke Değiştirmiş Aboneyi Algılama

BlueGate Compact PRI FCT cihazı, işletmedeki santral dahili abonelerinden biri, “şebekesini değiştirmiş” bir GSM numarası çevirdiğinde, aşağıdaki yöntemleri kullanarak, şebekesini değiştirmiş bir GSM abonesini de en ucuz çağrı yolundan arar.

GSM’den Engelleme

“Şebekesini değiştirmiş (port-out) aboneyi aramanın engellenmesi” GSM operatörlerinin sağladığı bir hizmettir. FCT’deki hat bazında GSM operatörü tarafından tanımlanır. BlueGate PRI FCT’deki hatlar için bu hizmet tanımlaması yapıldığında, şebeke değiştirmiş bir abonenin aranması GSM operatörünüz tarafından otomatik olarak engellenir ve FCT aşağıdaki alternatif arama yollarından birini uygular.

Sinyali Algılama

BlueGate PRI FCT, şebekesini değiştirmiş abone aradığında, çağrı kurulmadan önce işitilen sesi algılar ve aşağıdaki alternatif arama yollarından birini uygular.

XML Sorgulama

BlueGate PRI FCT, her dış aramada, veritabanından çevirilen numarayı sorgular. Şebekesini değiştirmiş abone aradığında aşağıdaki alternatif arama yollarından birini uygular.

Alternatif Arama Yolları

Eğer BlueGate PRI FCT’de her yöne arama yapmaya uygun hatlar varsa, şebeke değiştiren aboneye doğru çağrının, bu her yöne aramaya elverişli hatlardan yapılması sağlanır. Eğer BlueGate Compact PRI FCT’de her yöne arama yapmaya uygun hatlar yoksa (veya hepsi meşgul ise) çağrı santrale iade edilir veya cihaz üzerindeki E1 portuna bağlı bir VoIP cihazı yardımıyla UMTH üzerinden yapılır.

Harici Bilgisayar ile Haberleşme (XML Desteği)

İşletmede, XML destekli bir yazılım varsa (örneğin CRM gibi) BlueGate PRI FCT her dış aramada bu yazılım ile haberleşir. BlueGate PRI FCT, bu yazılıma çevireceği numarayı gönderir ve aldığı yanıta göre aramayı yapar.

Bu haberleşme imkanı işletmenin kullandığı yazılımın yeteneklerine bağlı olarak çok önemli faydaları ortaya çıkarır. Bu uygulamalardan bazıları şunlardır:

- Çevirilen numara bazında çıkış SİM kartı seçimi,
- Şebeke değiştiren abonenin hangi operatörüne geçtiğinin bilinerek arama yapılması,
- Aranan numara ile azami kaç dakika görüşülebileceğinin FCT’ye bildirilmesi,
- Gelen çağrının santralde nerede sonlanacağının dinamik olarak tespiti,
- XML desteği; işletmenin telefon giderleri düşürmeye ve verimi artırmaya yönelik kuruma özel becerileri ortaya çıkarmaya imkanı getirir.

Tarife Denetçisi

BlueGate PRI FCT cihazı, giden çağrıları çevirilen numaraya göre analiz eder. Bu analiz neticesine göre hangi SİM kartını kullanması gerektiğini belirler. Bunu yaparken hangi SİM kartının hangi tarifeye ait olduğunu, bir ay içerisinde ne kadar süre görüşme yapıldığını ve yapılması gerektiğini sorgular. Bu kriterlere göre kullanacağı SİM kartını seçer. Böylece tüm paket ziyanı veya aşımı olmaz, ay sonunda faturalar dengeli gelir.

Global Dahili Abone (Mobility Extension)

İngilizce “Mobility Extension” veya “Global Mobile Extension” olarak anılan bu özellik rakip ürünlerde olduğu gibi opsiyonel değildir. Global Dahili Abone özelliği BlueGate PRI FCT’de standarttır, ücretsizdir. Bu özellikten istediğiniz çalışanlar veya tüm santral kullanıcıları yararlanabilir.

Bu özellik sayesinde işletmedeki masa üstü telefonlara gelen çağrıların paralel olarak mobil telefonlarda da çalması sağlanır. Kullanıcı ofis dışında olduğu zamanlarda bile masa telefonuna gelen çağrıları mobil telefonundan yanıtlayabilir, çağrıyı bekletebilir veya başka bir mobil yada sabit telefona aktarabilir.

Çalışanlarının çoğu gezgin olduğu için kendi kampüs alanında kapsama alanı oluşturmak mecburiyetindeki işletmeler (üniversite, fabrika, hastane vs.) pahalı DECT yatırımı yapmak yerine, BlueGate PRI FCT ile GSM kapsamından yararlanabilir.

Böylece işletmenin DECT sistemi için yatırımı geri kazanma süresini beklemesine gerek kalmaz ve kullanıcılar hem mobil dahili (DECT) hem de kişisel cep telefonlarını taşımak zorunda kalmaz.

Çalışanlar kendi kişisel mobil telefonlarını bildirmeden ofislerine gelen çağrıları telefonlarından yanıtlarlar.

Genellikle FCT ile personelin arasındaki GSM aramaları için MVPN hatları kullanılır.

Telefon giderleri düşer. Erişilebilirlik kolaylaşır, verim artar.

Güvenli Hücre Seçimi

Cihazda bulunan SİM kartların hangi baz istasyonlarından servis alabileceği önceden programlanabilmektedir. Böylece cihaz seçilen baz istasyonlarının dışında hiçbir hücreden servis almayacaktır. Kullanım sırasında eğer sahte BTS görünürse, kullanılmasına izin vermez ve sistem yöneticisine ALARM gönderir. Görüşmelerin kötü niyetli dinlenilmesi veya sabote edilmesi ihtimaline karşı tedbir alınır.

Akıllı Geri Arama

GSM’e doğru çağrı yapıldığında, aranılan kişi cep telefonunu yanıtlayamadıysa, cep telefonunun cevapsız çağrılar bölümünde görünen, işletmeye ait GSM numarasını geri aradığında; bu geri arama, ilk çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Santral operatörüne düşmez.

Her Çağrıda Anons Dinletme

Gelen ve/veya giden her çağrıda, önceden kayıt edilmiş anonslar dinletebiliyor.

Örneğin bir çağrı merkezinden başlatılan dış aramalarda, çağrı kurulduğu anda “Merhaba sizi XYZ’den arıyoruz. Bu görüşme güvenliğiniz için kayıt edilmektedir” gibi bir anons dinletilebilir.

Böylece bankada görevli operatörün zamanı ve enerjisi boşa sarf edilmez. Üstelik bu uyarıyı yasal olarak yapmak zorunda olduklarından, görüşmeleri kayıt eden işletmelerin böyle bir uyarı anonsu otomasyonu için santrallerine ilave yatırım yapmasına gerek kalmaz. Gelen çağrılarda anonsla karşılanan kişi doğru yeri aradığından emin olur. Giden çağrılarda reklam, duyuru vb. otomatik olarak dinletilir.

Akıllı GSM Hattı Seçimi

İşletmedeki dahili telefondan başlatılan bir dış aramada, çevrilen numaraya göre, çağrıyı en ekonomik yoldan yapabilmek için, en uygun tarifeli GSM hattının otomatik olarak seçilmesi özelliğidir. Bunu yaparken çevirilen numara, görüşmenin yapıldığı tarih-saat, GSM hatlarının kullanım süreleri ve çağrıyı başlatan dahili abonenin kim olduğu gibi bilgileri LCR (Least Cost Routing) algoritmalarından geçirir. Her dış aramada, FCT’deki hangi SİM kartı daha ucuza görüştüyorsa onu otomatik seçer.

CLIP / CLIR

CLIP Birçok işletmede (örneğin bankaların çağrı merkezlerinde) arayanın işletmeden hizmet alabilmesi için, kimlik bilgilerinin doğrulanması amacıyla, cep telefonu numarasının telefonu yanıtlayan operatörün ekranın görünmesi veya bilgi sistemlerindeki çağrı kayıtlarına girmesi gerekmektedir. BlueGate FCT, arayanın numarasını santrale iletibilen yani CLIP özelliklidir. Gelen çağrıda; işletmenizi arayanın numarası, dahili telefonlarda görünür.

CLIR Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, cihaz SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, numarayı gizleyebilir.

Cevapsız Çağrıda Otomatik Kısa Mesaj Gönderimi

Giden çağrılarda mobil abone, cep telefonunu yanıtlamazsa, BlueGate FCT otomatik olarak jenerik bir kısa metnini SMS olarak gönderiyor. Aradığınız kişiler, sizi yanıtlayamasa da size geri dönebilecekleri irtibat bilgilerinizi kaybetmezler.

Gelen Kısa Mesajları Otomatik Olarak E-Posta ile İletme

BlueGate FCT’deki hatlara gelen kısa mesajlar e-posta ile kullanıcıların bilgisayarlarına e-posta ile gönderilir. Aradığınız kişilerden gelen kısa mesajlar kayıp olmaz. İlgili kişiye e-posta olarak iletilir.

Otomatik Hizmet Kalitesi Denetimi

BlueGate FCT’nin bulunduğu yerde GSM sinyal seviyesi, kaliteli görüşme yapmaya elverişsiz hale gelirse, cihaz otomatik olarak ALARM mesajı (SMS ve EMAIL olarak) gönderir. Böyelece, işletmenin görüşme kalitesinin düşmesi nedeniyle doğabilecek şikayetlerin önüne geçilir. Zamanında tedbir alınır.

Akıllı Çağrı Başlatma

İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilir. Çağrının başlatıldığı dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve departmana atanmış SİM kartından çıkış yapılır. Böylece aynı işletmede farklı departmanların bütçeleri ayrı tutulabilir. Bu özellik GSM operatörünüzün GSM Çağrı Merkezi hizmeti ile birlikte kullanıldığında aynı işletmede farklı departlara veya kişilere ait farklı GSM numarası görünmesi sağlanır. İşletmedeki faklı kişi/departmanlar kendi bütçelerini ayrı tutabilirler. Dış aramalarda farklı GSM numaralarının görünmesi sağlanır.

Akıllı Çağrı Sonlandırma

İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilmişse. Gelen çağrılarda, çalan SİM kartının tahsis edildiği dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve gelen çağrı departmana/kişiye atanmış dahili telefonda sonlanır. Gelen çağrılar ilgili departmanda/kişide sonlanır. İşletmeye arayanın doğru kişiye daha hızlı ulaşması sağlanır.

Santrale Dışarıdan Erişim

İşletmenizdeki santralin ekonomik görüşme imkanlarını ofis dışındayken de kullanabilirsiniz, üstelik santralinizde hiçbir yatırıma veya programlamaya gerek duymaksızın. Mobilken de şirket üzerinden arama yapmaya imkan verir. Görüşme santral kayıtlarında yer alır. FCT’nin paketlerinden yararlanılır.

FCT’de Yetkilendirilen DISA

İşletmedeki mobil çalışanların, MVPN hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmeten yararlanabilenlerinin MVPN hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki MVPN hattını aradıklarında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler.

FCT’de Yetkilendirilen CALL BACK

İşletmedeki mobil çalışanların, kendilerine ait kişisel hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmeten yararlanabilenlerinin kişisel hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki hatlardan birini aradıklarında, BlueGate FCT çağrıyı sonlandırır ve derhal kişiyi otomatik geri arar . Cep telefonuna BlueGate FCT’den gelen çağrı cevaplandığında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler.

Aynı Anda Birden Fazla Ağ (GSM/PSTN/VOIP) Bağlantısı

Cihaz üzerinde 4 adet E1 portu bulunur. Bu portlar birden fazla şebekeye eşzamanlı bağlantı imkanı sunar. Örneğin; Cihazdaki E1 portlarından biri işletmedeki santrale diğeri PSTN'e (Türk Telekom'a) bağlanır; santralde sadece dijital FCT için yatırım yapmak gerekmez. Diğer portlarına E1 arabağlaşımlı VOIP cihazları bağlanabilir. Türk Telekom ile ISDN-PRI bağlantısı olan işletmeler, BlueGate PRI FCT için ilave yatırım yapmadan, hemen kullanmaya başlarlar.

Ücretlendirme Bilgisi Üretimi

Görüşmeleri ücretlendiren işletmelerde (otel, yurt, misafirhane, kamu kurumu vb.), dahili abonenin başlattığı aramanın %100 doğru ücretlenebilmesi için, çağrı kurulduğu andan itibaren santrale AOC (Advice Of Charge) bilgilerini gönderir. Aranan taraf henüz çalıyorken, çağrı kurulmamışken, ücretlendirme başlamaz. Görüşme, aranan taraf çalmaya başladıktan sonra değil, çağrının kurulup görüşmenin başlamasından itibaren faturalanır. Müşterilerinin (veya çalışanlarının) telefon görüşmelerini ücretlendiren işletmelerde doğru faturalandırma için kaçınılmazdır.

E1’de B-Kanalına GSM Hattı Atama

Cihazdaki SİM kartına karşılık, santral bağlantısındaki E1’de bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir.

Doğru DTMF Gönderme ve Doğru DTMF Algılama

Gelen Çağrıda Tuşlamaların Doğru Algılanması

BlueGate FCT’deki hatlara gelen çağrılar, işletmedeki santralin otomatik çağrı yanıtlama (IVR) sisteminde sonlandığında, cep telefonundan yapılan tuşlamaların doğru algılanması gerekir.

Giden Çağrıda Doğru Tuşlamaları Gönderme

BlueGate FCT’deki hatlardan yapılan dış aramalarda, aranılan işletmenin santralindeki otomatik çağrı yanıtlama (IVR) sisteminde, cep telefonundan yapılan tuşlamaların doğru algılanması gerekir. Özellikle sabit yöndeki aramalarda çok sık karşılaşılan otomatik yanıtlama sistemleri, yaptığınız tuşlamalarını doğru algılar.

DTMF Filtreleme

BlueGate FCT’nin DTMF filtereleme özelliği sayesinde, gelen çağrılarda yapılan DTMF tuşlamaların, santral tarafından doğru algılanması sağlanır.

Yine DTMF Filtreleme özelliği sayesinde, BlueGate FCT’den yapılan dış aramalarda, çağrıyı yanıtlanyan sesli yanıtlama sisteminin, dahili telefondan yapılan tuşlamaları algılaması için DTMF seslerini, karşı tarafa yükseltilerek gönderilir.

Sistem Olaylarını SMS ile Gönderme ve SYSLOG’ta Depolama

Cihazdaki GSM hatlarında veya santral bağlantısında herhangi bir problem olduğunda (örn. sinyal seviyesi düşünce) sistem yöneticisine SMS gönderiyor. Aynı alarmı, ağ üzerindeki bir SYSLOG sunucusuna IP üzerinden gönderiyor. SYSLOG sunusu seçilen alarm seviyesine göre ilgili kişilere e-posta gönderiyor. İşletmenin telefon trafiğinin aksamadan yürütüldüğünden emin olunması sağlanır.

Çalışırken Kart Söküp Takabilme

Sadece profesyonel telekom ekipmanlarının desteklediği bu özellik sayesinde cihazı durdurmadan dilediğiniz SIM kart slotunu sökebilir ve dilediğiniz SIM kart değişimini yaparak yerine takabilirsiniz. Bu özellik sistem yöneticileri için hayati önem taşımakta ve mesai saatleri içerisinde de yapısal değişimler yapabilme avantajı sunmaktadır.

Yönetim ve İzleme

Windows tabanlı bir program ile cihazın santral bağlantısı, GSM hatlarının durumu, eşzamanlı kaç çağrı yapıldığı gibi bilgiler gerçek zamanlı izlenebiliyor. Ayrıca cihazın tüm konfigürasyonu ve yönlendirme ayarları da aynı programdan cihaz başında (USB'den) veya uzaktan (ethernet ile IP üzerinden veya CSD ile GSM üzerinden) yapılabiliyor. Cihazdan beklenen randımanın alınmasını sağlar. Sistem yöneticilerinin işini kolaylaştırır.

Çağrı Kayıt ve Raporlama

Cihaz üzerinden gerçekleşen tüm çağrılara ait bilgiler (tarih, saat, süre, numara vs.) saklanır. Cihaz belleğinde biriken (128.000 satır) bu kayıtlar, cihaz üzerinden bilgisayara alınarak CSV veya TXT formatında dosya olarak saklanabilir. Cihaz, CDR kayıtlarının IP üzerinden SYSLOG sunucusuna gönderilmesine imkan da vermektedir. Görüşmelere ilişkin tutulan kayıtlardan yola çıkarak kurum içinde bütçeleme, faturalama, ücretlendirme yapılabilir.

SEÇİMLİK >> Kısa Mesaj Sunucusu

Cihaz üzerindeki USB portundan yararlanarak, ağ kullanıcılarının bilgisayar üzerinden SMS alıp gönderebilmesi sağlanır. Her hangi bir elektronik mesaj programında (Outlook gibi) mesaj gönderirken TO (KİME) bölümüne e-posta adresi yazmak yerine cep telefonu numarası girildiğinde, mesajın içeriğindeki (BODY) ilk 160 karakteri cihaz üzerindeki SİM kartından kısa mesaj olarak gönderilecektir. İşletmenin toplu duyuru yapmak için pazarlama kampanyalarında kullanılabilir. Kısa mesaj gönderimi ile telefon giderleri azalacaktır.

SEÇİMLİK >> Anten Birleştirici

Cihazın anten çıkışlarını birleşterirek daha az sayıda anten kullanmaya imkan veren bu seçimlik bileşen; 1U yüksekliğine ve 19" kabinet montajına uygundur. Anten birleştiricinin giriş, çıkış port sayıları ve çalışma frekansları (900Mhz. veya 1800Mhz.) ihtiyaca göre ayarlanabilmektedir. Anten birleştirici, sinyal seviyesinde asgari 15dBm'lik kayıba neden olur. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır.

SEÇİMLİK >> Dışortam Anteni

Anten birletirici çıkışında toplanan anten girişlerinde; dış ortam koşullarına uygun, kazançlı anten kullanabilir. Bina dışındaki etkili GSM sinyalini cihazın bulunduğu yere taşıma imkanı sağlar. Ne tip anten kullanılması gerektiğinin tespit edilmesi çok önemlidir. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır.

Daha fazlası için...

 

/content/projectimg/2018_5_28_15_43_11_315.png

Bu sitenin tüm hakları saklıdır. © 2018